torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År :)

.



Om ett få tal timmar är slut på 2009 och vi börjar på nytt :)

Hela det här året har gått så fort, inget klyscha jag lovar. Men det har gått himla fort. Jag minns att jag satt i bussen efter all jul friande och nyår tillbaka till skolan igen, känns ju inte alls länge sen :S

Hela året har varit speciell :)Jag har ge, fått och ta. Även förlorat och vunnit nya kontakter. Träffat nya vänner, nya människor som påverkat mig.
En del av de ha en stor betydelse för mig just nu.

Det var också i år jag åkte till Thailand :)

Mullsjö, det var det bästa jag gjort. Och det värsta var att lämna det.
Jag tänker på er än.

Jag träffade tre knasbollar på tantolunden <3

Det som vart mindre var att flytta tillbaka hit, hem!
(Nej jag är inte hem kär, sorry)

Men jag fann nåt som höll mig vid liv här.
En som fyller ut min vardag. En person som gav mig ett nytt syfte med denna döda stad. Det ända som lyser och lever, det som är vackert i denna stad är du.
Ett halv år bara rusade förbi tillsammans med dig.

Rätt kortfattat om mitt år. Och den har varit bra :)
Givetvis har det hänt massa skit också, men det kan inte vara så viktigt eftersom jag inte minns det.

Och nu sitter jag här idag. Rätt trött, lite små bakis plus lite oro i kroppen.
Men det försvinner nog snart. Det ordnar sig alltid.
Livet är en överraskning som ett kinder ägg, man vet aldrig vad man får.

Och ikväll skall jag invänta en ny början, ett nytt år.
Ett sätt att börja om. Nya dagar, nya människor.
Just hit me! Och se vad nästa år bär med sig.
Det som jag vet är att jag skall göra den till min! Ett stort kliv till att växa, till att komma härifrån. Stort steg in i det som kallas livet.
Bara klippa bort navelsträngen och dra :)

Så gott nytt år, hoppas just din kväll blir som du väntar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar