måndag 20 september 2010

.
Högern vann valet och rasisterna har kommit in i riksdagen.
Jag klarar mig nog. Tycker inte att jag har det dåligt. Jag kanske är en av de som har tur som kan plugga upp sina betyg går och jobbar ibland. Jag klarar mig, blir jag hem skickad har jag nåt att komma tillbaka till. Jag bryr mig inte så mycket om mig själv. Men jag tänker på de andra.

Just nu är det bra att vi har kvar komvux så att man kan plugga upp betygen för att man inte klarade av gymnasitet. En andra chans plugga upp de igen, men om de tar bort det? Vad händer då? De som inte klarade gymnasitet kommer aldrig att få en chans?
Och unga som är arbetslösa? Vården? De sjuka? De gamla? Fan allt. På fyra år hinner man göra mycket, de räcker med det de gjort och nu blir det värre.
Inte nog med att det är en bunt egoister som får styr landet i fyra år till men också ett främligfientlig parti som kommit in i riksdagen. Många är inte förvånade, men att de skulle bli det tredje största partiet i vår stad? Fan det hade jag inte väntat mig.
Som Kent Ekeroth från SD säger "Med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige"

Näfy. Jag tappar ordet, jag vet inte vad jag ska säga.
Nästan så att jag tappar också hoppet för hela mänskligheten.

Nej usch, jag flyttar...

Och grymt tack för igår :) På alla många olika sätt hehe. Sjukt trevligt var det :)
Öl och god mat och go sällskap tillsammans med allihoppa. Och tack till alla som röstade rödgrönt.
Och bra kampat alla SSU:are. En sak måste jag i alla fall glädjas med är att vi faktiskt vann över moderaterna på procenten och vi fortfarande det största partiet, det får man inte glömma.
Så nu kör vi, upp till kamp för nu börjar våran valrörelse igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar